Ženeva 2010: Hyndai Tucson ix35 FCEV – vodíková inovace

Také korejská automobilka Hyundai má velká plány na to, jak ulehčit naší modré planetě od skleníkových plynů, oxidů dusíku, uhlíku a podobně. Odpovědí má být řada automobilů nesoucích označení Blue Drive. Nejnovější přírůstek do této rodiny se právě představuje v Ženevě. Ke svému pohonu využívá vodíkové palivové články.


Vydáno: 5.3.2010

Hyundai si totiž stanovil za cíl sériovou výrobu automobilů typu FCEV, a to v několika tisícové sérii. Stát se tak má už v horizontu dvou let, a tak není divu, že se na celém projektu pilně pracuje. Možná že někteří z vás vědí, že Tucson FCEV byl už představen. Současné provedení, které má v názvu přidané označení ix35 je jeho lepší verze.

Nebudeme zabíhat do podrobností. Stručně řečeno se podařilo snížit náklady na výrobu palivových článků. Kvůli nižší ceně byl také použit asynchronní elektromotor na místo elektromotoru s permanentním magnetem. Ten nabídne maximální výkon 136 koní a točivý moment 300 Nm. Nejvyšší rychlost byla stanovena na 160 km/h a údajně je tento prototyp schopen na jedno naplnění zdolat 650 km. Stačit by mu k tomu mělo pouze 5,6 kg vodíku stlačeného na 70 MPa. Sériové verze se jako první dočkají jihokorejští zákazníci.

Text: Redakce
Foto: Hyundai

Galerie