Uvnitř fotogalerie: BMW představí na autosalonu ve Frankfurtu svou novou nabídku pro ekologicky smýšlející zákazníky. Premiéru si zde totiž odbude hybridní verze modelu X6 a spolu s ním bude k vidění také stejně upravené BMW řady 7. Oba vozy mají pod kapotou vidlicový osmiválec, kterému sekundují dva, respektive jeden elektromotor.
Vydáno: 13.8.2009
Už z těchto údajů je jasné, že to s tou ekologií nebude zas až tak žhavé. BMW X6 ActiveHybrid nabídne dohromady 478 koní a 784 Nm. To se pak nemůžeme divit, že vůz, který je už v sériovém provedení opravdu hodně těžký zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 5,6 s, což je pouze o 0,2 s více než u dvakrát přeplňovaného osmiválce xDrive50i. Dvojice elektromotorů ze sebe vydá 91 a 86 koní, ale především 260 a 280 Nm.
Systém využívá sedmistupňovou automatickou převodovku ECVT pracující ve dvou režimech. Jeden je určen pro jízdu po městě a malé rychlosti, druhý je využíván zcela logicky při rychlostech vyšších. Chybět nemůže ani systém pohonu všech kol xDrive. Maximální rychlost je omezena na 210 km/h.
Kapacita NiMH baterií vystačí při jízdě rychlostí 60 km/h maximálně na 2,5 km. Dohromady by měl tento vůz být zhruba o 20% úspornější než zmiňovaná osmiválcová verze. Produkce emisí CO2 má hodnotu 213 g/km.
Na pohled se změnily pouze detaily. Upravena byla kapota, vůz dostal své speciální disky a oba dva automobily budou lakovány světle modrou metalízou.
Vrcholná řada 7 využívá pouze jeden elektromotor, který taktéž spolupracuje s vidlicovým osmiválcem. Výkon tohoto systému je 459 koní a 765 Nm. Zrychlení na 100 km/h s pevným startem proběhne těsně pod pět sekund, přesně za 4,9 s.
Text: Redakce
Foto: BMW