Lačný koncern Volkswagen pokukuje po Alfě Romeo

Německý automobilový koncern Volkswagen by rád pod svá křídla získal italskou značku Alfa Romeo. S odkazem na vysoko postavené zdroje německé firmy informaci v úterý zveřejnil německý magazín Automobilwoche. Cílem německého koncernu je dohonit nejúspěšnějšího světového prodejce Toyotu a získat zavedenou značku. Fiat se ovšem své akvizice vzdát nehodlá.


Vydáno: 25.8.2010

Italská značka Alfa Romeo patří koncernu Fiat, který se jí, podle prohlášení managementu, vzdávat rozhodně nechce. Uvádí magazín Automotive News Europe. Ponechat Alfu si chce Fiat i přesto, že její prodeje ani pověst nejsou v posledních letech valné.

Fiat ve svých výročních zprávách neuvádí finanční výslekdy konkrétních značek, ale podle neoficiálních informací ztrácí Alfa Romeo v posledních deseti letech 200 až 400 milionů euro každý rok.

Po zvěstech, které se v úterý objevily v médiích, přišel tiskový mluvčí italského koncernu Fiat s prolášením, že už v dubnu tohoto roku se rozhodnul vybudovat z Alfy Romeo prémiového výrobce. Do roku 2014 chce zvýšit roční produkci automobilky pětinásobně – z loňských 102 000 prodaných aut na přinejmenším 500 000 vozů.

Analytici jsou v tomto ohledu k Fiatu velmi skeptičtí. „Alfa plánuje, že v roce 2014 prodá 85 000 vozů v USA, jakým způsobem chce ale dosáhnout zvýšení prodejů ze 100 000 na 400 000 v Evropě proti konkurenci z Německa, opravdu netuším,“ hodnotí situaci Massimo Vecchio, šéf výzkumu italské společnosti Mediobanca.

Za chutí po zisku nových akvizic koncernu Volkswagen vidí odborníci hlavně zlepšení postavení na celosvětovém trhu a především dostižení Toyoty, která je současným lídrem v prodejích.

Hned dvě další motivace lze za jednáním Volkswagenu hledat.

Dlouhodobým problémem koncernu je španělská značka Seat, která nedokáže svá auta expandovat do světa a netěší se valné pověsti. Německý koncern by proto rád na Seat nalepil znak Alfy Romeo, který má stále ještě pro mnoho pamětníků hodnotu. Volkswagen by tak zabil, tak říkajíc, dvě mouchy jednou ranou, protože Seat prodává i přes své problémy třikrát více vozů než Alfa. Z italské značky by se tak stal rázem poměrně úspěšný artikl.

Volkswagen také hledí na Alfu jako výbornou kořist pro své technologie. Všechny Alfy v současné době používají náhon na přední kola s příčně uloženým motorem. Na stejném základu staví i VW Golf a Polo a proto by mohl být jejich podvozek využíván pro Alfu Romeo MiTo i Guiliettu.

Tiskový mluvčí koncernu Volkswagen Michael Brenedl uvedl, že se k tématu společnost nebude vyjadřovat.

Text: Redakce
Foto: ilustrační

Galerie