TEST: To je ale venku zase hnusně. Naštěstí pro vás dnes máme něco na zahřátí. Je to ne tak vzdálená vzpomínka na dny, kdy se dalo ještě chodit venku v tričku, kdy se slečny tolik nehalily do oblečení a hlavně na dny, kdy se dalo vesele proplétat silničním provozem s uklizenou střechou.
Vydáno: 11.11.2009
Ano, jak napovídá titulek, zavzpomínáme si na týden strávený za volantem malého kupé-kabrioletu z dílny Peugeotu. Poslední alespoň trochu letní dny jsme využili k vyzkoušení modelu 207 CC. Ten už totiž na trhu pár let figuruje a s trochou nadsázky lze říci, že už má hlavní sezónu za sebou. Ovšem nastává ještě jakési babí léto a do něj vstupuje elegantní “frantík“ spolu s mírným faceliftem.
Změny pouze decentní
Novinky na karoserii by vám mohly snadno uniknout, ona je totiž odhalí až bližší prohlídka. Tak především to je přepracovaný nárazník. Račte si povšimnout trochu zmenšené pro Peugeot tolik typické tlamy a mlhových světel. Ta jsou nově umístěna samostatně a mají také jiný tvar. Když už je řeč o světlech, musím vznést první pochvalu. Hlavní světlomety totiž obsahují přisvěcování do zatáček a to funguje na výbornou.
Vzadu už změny tak markantní nejsou. Lehce se změnil nárazník a svítilny dostaly dnes velmi moderní LED diody. Vůz byl elegantní i před faceliftem a nic se na tom nemění ani pro současné provedení. Otevřená dvěstěsedmička naopak působí ještě lépe a skoro bych se ani nebál tvrdit, že je docela sexy, raději ovšem nechám polemizování nad designem na Nikolce.
Elegán také uvnitř
Rozsah změn v interiéru je asi tak stejně velký, nebo vlastně malý, jako v případě vnějšího designu. Potěší inovovaná přístrojová deska. Celkově toho mnoho vytýkat interiéru nemůžeme. Není sice zdaleka tak povedený jako větší a podstatně novější brácha 308 CC, ale nevzpomínám si, že by mi něco vyloženě vadilo.
Tedy pokud nepočítáte s tím, že budete využívat také druhou řadu sedadel. On to je totiž více než místo pro cestující koženě čalouněný zavazadelník navíc doplněný o bezpečnostní pásy. Jako ta největší nouzovka by se snad i dala tato místa použít, ale nechtěl bych tam cestovat déle než pět minut. Kromě toho, že mají velmi kolmá opěradla je zde žalostně málo místa pro nohy. Ale to se vlastně dá očekávat už po prvním pohledu na vůz.
Změna naprosto klasická
Vzhledem k tomu, že se zde budou skoro určitě přepravovat pouze dvě osoby, je zavazadelník obrovský. Varianta kupé nabízí přes čtyři sta litrů. Prostor pro střechu je vymezen klasickou síťkou, pod kterou uložíte pouze věci o maximálním objemu 187 litrů. Pokud je síťka na místě, můžete začít skládat. Celý proces probíhá naprosto klasicky. Vůz musí stát a vy musíte celou dobu držet příslušný ovladač. Pokud započítáme do změny karoserie také vytažení bočních oken, trvá proces na dnešní poměry docela dlouho.
Celkově tedy musím vyzdvihnout vzhled automobilu, který se velmi líbil nejen mojí maličkosti. Francouzská elegance se opět nezapřela. Interiér nabízí hodnotné materiály a solidní zpracování, na druhou stranu například takové rádio a plasty okolo působí dosti lacině, obzvlášť uvážíme-li fakt, že se jedná o vůz bezmála za 600 tisíc.
Starý známý přeplňovaný
V současné nabídce figurují pouze dvě motorizace. Méně náročným zákazníkům postačí atmosférická jedna-šestka, pro ty náročnější je připraven motor o stejném objemu, ale doplněný o přeplňování. Náš starý známý agregát 1.6 THP už jsme si vyzkoušeli třeba v modelu 308 SW a nebo 308 CC, vždy šlo o výkon 150 koní a o velmi příjemného společníka.
Ne jinak tomu je v tomto případě. Mohlo by se zdát, že je to na takto malý automobil jednotka příliš silná, ale nenechte se zmást, tento drobeček váží bezmála 1,5 tuny a tak pro svižné svezení je síla motoru tak akorát.
Stejně jako v předchozích testech, i dnes budeme chválit motor za jeho kultivovaný a tichý chod, široké pole využitelných otáček a příjemný zátah. Všechna tato plus jsou ovšem vykoupena vyšší spotřebou. Především ve městském provozu ukazuje palubní počítač čísla velmi se blížící desítce. Při klidných, letně-večerních přesunech krajinou mimo město se lze dostat třeba i na sedm litrů. Peugeot 207 CC je zkrátka a dobře především o stylu a za ten je nutné si zaplatit…
Pohodový open air
… a potom si ho také v klidu vychutnat. Přestože je motor silný a vůz umí jezdit hodně svižně, musím se přiznat k tomu, že jsem za celý týden ostřejší jízdu nevyzkoušel. Ani sportovnější sedačky, ani kovové pedály a nízký posaz, nic z toho mne nezlákalo k řádění s volantem. Oni totiž zmíněné detaily jsou také více o stylu a volant je mimochodem na můj vkus trochu moc velký.
Z toho všeho vyplývá, že vám mohu přiblížit pouze klidnou jízdu, kdy v kabině vládne celkové ticho, i když ve verzi kupé jsou sem tam znatelné nějaké ty pazvuky způsobené decentním kroucením karoserie. Daleko intenzivnější jsou rázy od kol vznikající při přejezdu příčných nerovností. Potěší přesná převodovka a nezklame řízení, které je docela přeposilované, přesně jak jsme tomu u Peugeotu zvyklí.
Peugeot 207 CC je na pohled krásný automobil, s přeplňovanou jedna-šestkou je také velmi svižný a celkově to je povedený vůz. Má ovšem jednu nevýhodu, která je z mého pohledu tak velká, že bych si ho asi nekoupil. Je totiž příliš drahý.
Raději 308 CC
Malý kupé-kabriolet totiž startuje na necelých 510 000 Kč, naše provedení má základní cenu stanovenou na 584 900 Kč a s příplatky cena bezpečně překonala hranici 600 000 Kč. Zajímavé je, že větší a novější 308 CC, pravda se slabším motorem, se prodává už za 590 900 Kč. Stylu má minimálně stejně a na rozdíl od 207 CC nabízí například použitelná zadní sedadla.
Pokud nutně musíte mít malý kabriolet, Peugeot 207 CC vás určitě nezklame. Já osobně bych si ovšem před definitivní koupí tohoto vozu vše spočítal a vyzkoušel větší třistaosmičku. Rozdíl v cenách je rozhodně menší, než rozdíl v tom, co oba dva vozy nabízejí. No a peníze skončí tak jako tak u vaší oblíbené značky.
Výsledná známka 2
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Souhlasím s autorem. Přestože je Peugeot 207 CC pěkné auto, zvolil bych sice o něco dražší, ale citelně větší 308 CC. No a kdyby bylo na mně, tak bych sáhnul po nějakém HDi. Ale znovu opakuji, menší dvěstěsedmička se mi líbila, škoda že se nenabízí také s nějakým úspornějším malým dieselem. Dávám známku 2 |
![]() |
Jana: Cena 650 tisíc je na takto malé auto příliš velká. Za tuto sumu si můžu pořídit cokoliv jiného desetkrát praktičtějšího. Peugeot 207 CC je malý, drahý, má vysokou spotřebu. Ano, je hezký, ale postrádá byť jen malinkatou dávku praktičnosti. Kdyby byl levnější, možná by mne přesvědčil o něco více, takhle mne nepřesvědčil vůbec. Dávám známku 4 |
![]() |
Nikola: Peugeot opět nezklamal. Z mého pohledu mi menší dvěstěsedmička přišla ještě hezčí než 308 CC. Skutečně musím říci, že působí velmi sexy. Takový malý velký elegán. Facelift jednoznačně vozu prospěl. Pouze škoda toho středového panelu vybaveného tak lacině vyhlížejícími plasty. Jinak se tento model dle mého názoru hodně povedl. Dávám známku 1- |
![]() |
Tomáš: Měl jsem radost, že zde máme exemplář s povedenou jedna-šestkou, která mne opět nezklamala. Maximum 150 koní je pro tento automobil úplně akorát. Má dost výkonu na svižné rozhýbání docela těžkého automobilu, ochotně se vytáčí a táhne až k červeným hodnotám. Líbila se mi také převodovka, jen to řízení by mohlo být lepší a volant menší. Dávám známku 2 |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Lukáš Dittrich
Foto: Zuzana Procházková
Konkurence v našich testech | ||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||||
Peugeot 308 CC | Audi A3 Cabriolet | Mini Cooper S Cabrio |
PARAMETRY
Základní cena v provedení Název: 584 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 51 000 Kč
Celková cena: 635 900 Kč
Peugeot 207 CC 1.6 THP | |
Objem motoru | 1598 ccm |
Maximální výkon | 110 kW (150 k) / 5800 ot/min |
Maximální točivý moment | 240 Nm / 1400 ot/min |
Převodovka | 6stupňová manuální |
Maximální rychlost | 210 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,6 s |
Udávaná spotřeba město | 9,6 l / 100 km |
Spotřeba mimo město | 5,8 l / 100 km |
Kombinovaná spotřeba | 7,2 l / 100 km |
Spotřeba během testu | 9,8 l / 100 km |
Provozní hmotnost | 1485 kg |
Délka / výška / šířka | 4037 mm / 1393 mm / 1750 mm |
Rozvor | 2540 mm |
Zavazadelník (kupé/kabriolet) | 449 l / 187 l |