UVNITŘ VIDEO. Porsche to s nástupcem legendárního modelu Carrera GT myslí opravdu vážně. Na právě probíhajícím americkém autosalonu v Detroitu se představilo koncept 918 Spyder v závodní verzi. Výkon Porsche 918 RSR má sahat až k 767 koním a do přední části kokpitu vozu se vejde pouze řidič.
Vydáno: 11.1.2011
Porsche 918 RSR je ovšem unikátní i dalšími svými vlastnostmi.
Už před delší dobou jsme vás informovali o záměru německé automobilky vyrábět ekologičtější automobily za pomoci hybridních technologií. Vlaštovkou „zeleným“ projektům Porsche byl závodní hybrid 911 GT3 R a dalším krokem potom bylo již zmíněné Porsche 918 Spyder, o kterém jsme vás s nadšením informovali už několikrát (a ještě tady a tady).
Porsche RSR je tedy jakýmsi vyústěním práce automobilky za poslední více než rok.
Porsche 918 RSR dosahuje výkonu až 767 koní. Jedná se ovšem o systémový výkon – součet všech pohonných jendotek, které auto má. Hlavním tahounem bude stále klasický benzinový agregát. Vidlicový osmiválec uložený uprostřed sám produkuje 563 koní, k dalšímu výkonu auto táhnou dva v předu uložené elektromotory. Celkový výokon je tedy uctyhodných 564 kW (767 koní).
![]() |
![]() |
Jakožo závodní automobil bude 918 RSR využívat také závodní technologie. Řeč je konkrétně o systému KERS, který rekuperuje při brzdění vznikající energii, kterou lze potom snadno najednou uvolnit pomocí tlačítka. Zátah KERS by měl vydržet maximálně osm sekund.
Právě kvůli této vychytávce je Porsche 918 RSR pouze jednomístné. Místo sedadla spolujezdce se nachází ohromný setrvačník systému KERS.
Další specifika vozu Porsche zatím tají. Je ovšem nanejvýš pravděpodobné, že 918 RSR spatří světlo světa. Potom se bezesporu bude jednat o nejrychlejší hybridní vůz na Zemi.
Závodním cílem německé automobilky jsou s největší pravděpodobností závody série Le Mans, do kterých chce Porsche vstoupit už v příštím roce.
Text: Pavel Cyprich
Foto: Autoblog.com