Tak tohle nás dostalo. Svůj debut na autosalonu v Ženevě si odbyl plug-in hybridní koncept Porsche 918 Spyder. Otevřený roadster vypadá, jako by si velkou část inspirace vzal ze supersportu Porsche Carrera GT. Zdá se ale, že by mohl být také předznamenáním nové modelové řady.
Vydáno: 2.3.2010
K pohonu konceptu Porsche 918 Spyder slouží benzínový vidlicový osmiválec o výkonu 500 koní. K němu jsou ale také na obou osách připojeny elektromotory, které přidávají dalších neskutečných 160 kW (218 koní). To by mělo znamenat, že tohle auto dokáže vystřelit na stovku za 3,2 sekundy a maximálně uhánět až 318 km/h.
A spotřeba? Ta nám taky vyrazila dech. Podle zastoupení automobilky by měla dosahovat jen 3 litry benzínu na 100 km. Emise CO2 budou 70 g na jeden kilometr. Jak toho Porsche 918 Spyder dosáhne? Tenhle koncept je totiž paralelní hybrid (stejně jako například Toyota Prius), což znamená, že oba pohony (benzínový a elektrický) můžou pracovat buď společně, nebo nezávisle na sobě.
Řidič má na výběr ze čtyř módů jízdy. První se jmenuje E-Drive a umožňuje dojezd až 26 kilometrů pouze na elektrický pohon – nulové emise, nulová spotřeba. Hybridní režim se hodí pro každodenní dojíždění třeba do práce. Mód Sport Hybrid také používá celé soustrojí, ale posílá o poznání více síly na kola. Poslední volbou je Race Hybrid. Ten se soustředí hlavně na výkon a Porsche tvrdí, že 918 Spyder pokoří Nordschleife za méně než 7:30 minut.
Škoda, že Porsche 918 Spyder je pouze koncept. Rozhodně bychom se s ním rádi svezli. Zuffenhausenští aspoň tvrdí, že interiér ukazuje jednu z budoucích cest designu značky. A my doufáme, že se brzy s něčím podobným setkáme na silnicích.
Text: Redakce
Foto: Porsche