Útok na konvenční motory, mohl by znít titulek, kdybychom byli bulvárním periodikem. My ale jen seriózně oznamujeme, že nejprodávanějším autem v Japonsku v roce 2009 byla hybridní Toyota Prius. Žádná zkáza „obyčejných“ spalovacích aut se samozřejmě (zatím) nekoná, i tak je to ale zajímavá zpráva. Co znamená? Především to, že nový Prius je dobré auto, bez ohledu na to, jaký má pohon.
Vydáno: 9.1.2010
A je to tady. Toyota Prius je nejprodávanějším autem v Japonsku. Ne jen nejprodávanějším hybridem, kde není taková konkurence (jen na chvíli Priuse předběhl konkurenční vůz Honda Insight), ale vůbec nejprodávanějším novým autem.
V roce 2009 si Toyotu Prius kupovali Japonci nejvíc ze všech prodaných aut (i když z nich si hybridů kupují jen asi deset procent). Celkově si Priuse koupilo 209 tisíc zákazníků. Honda Insight, přímý konkurent této Toyoty, se mimochodem umístil na pátém místě (93 tisíc prodaných kusů).
Prius třetí generace, jehož podrobné představení si můžete přečíst ZDE, se honosí i titulem Japonské auto roku 2009-2010.
Test druhé generace Toyoty Prius si můžete přečíst ZDE. Nejnovější třetí generaci otestujeme během pár týdnů, zatím si můžete přečíst test jeho přímého konkurenta, Hondy Insight.
Text: Redakce
Foto: Toyota